استاد خیال

تغییر

    خیلی هامون از وضعیتی که اکنون در آن هستیم چندان راضی نیستیم  و همواره به دنبال ایجاد تغییر در آن میباشیم.حال این تغییر چگونه میتواند صورت بگیرد؟

    اول از همه بهتر است بدانیم که مفهوم تغییر چیست؟به نظر من مفهوم تغییر یعنی ایجاد یک تفاوت در حال با آینده ی یک موضوع.حال این تغییر میتواند مثبت یا منفی باشد.

    تغییرات مثبت مانند اینکه برای مثال فردی که سالهای سال سیگار یا مواد مخدر مصرف می کرده اکنون پس از درمان دیگر سیگار مصرف نمیکند.اما یک تغییر میتواند جنبه ی منفی نیز داشته باشد؛برای مثال فردی که تا کنون هیچگونه سیگار یا موادی مصرف نمی کرده است اکنون به دلایلی به سمت مصرف آن رفته و به آن اعتیاد پیدا کرده است که خب این یک تغییر منفی می باشد.

    ما باید دلایلی منطقی و درست برای ایجاد یک تغییر داشته باشیم،دلایلی که نشان دهد این تغییر می تواند در یک سری مسائل به ما کمک کند و شرایط بهتری را فراهم کند.

    برای ایجاد یک تغییر فقط یک راه موثر وجود دارد:مرتبط ساختن احساس درد و رنج غیر فابل تحمل به الگوی قدیمی احساس لذت و خوشی به الگوی جدید.همچنین به جای استفاده از "باید تغییر کنم"از"حتما باید تغییرکنم"استفاده کنیم تا این تغییر یک تغییر همیشگی باشد نه کوتاه و موقت.*

    باید باور داشته باشیم که حالمان و وضعیتی که در آن قرار داریم مطلوب نیست و با ایجاد این تغییر میتوانیم وضعیت را به حالت مطلوب تغییر دهیم.که خود انگیزه ای برای ایجاد تغییر میباشد.

    برای ایجاد باور به یک تغییر میتوانیم با خود جنبه های مثبت تغییر و منفی عدم تغییر را بررسی کنیم.با این کار برای خود دلایلی برای ایجاد تغییر پیدا خواهیم کرد که در ما ایجاد انگیزه برای تغییر میکند.

    تغییرات قدرت بسیار بالایی دارند به صورتی که بعضی از تغییرات میتوانند زندگی فرد را رو به نابودی برده و یا برخی دیگر از تغییرات میتوانند زندگی دوباره و خوبی را به فرد دهند.این را باید بدانیم که ایجاد یا عدم تغییر هر دو دست خودمان است و این ما هستیم که تصمیم به ایجاد یا عدم تغییر میگیریم و هیچکس جز خود ما نمیتواند در درونمان ذره ای تغییر ایجاد کند.


1برای انشا باید با موضوع آزاد مینوشتیم که خب منم موضوع تغییر رو انتخاب کردم 

2 همش رو خودم نوشتم غیر از اون تیکش که ستاره زدم که اون رو از روی کتاب "بیداری غول درون آنتونی رابینز" نوشتم

3اگه اشکالی داشت خوشحال میشم بهم بگین تا درستش کنم:)

جمعه ۱۴ آبان ۹۵ , ۱۹:۵۶ ابو اسفنج بلاگفانی
خیلی مختصر و مفید بود.
به عنوان یک انشا خیلی خوب بود.
ممنون:)
همون قسمت ستاره دارشو نپسندیدم :)))) به نظرم احتیاج به تغییر! داره
خوشحال میشم اگه بهم بگی کجاش رو باید تغییر بدم:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan